پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

قبولی ۶۷ پذیرفته شده آزمون وکالت در کانون وکلای البرز منتفی اعلام شد

۵ بازديد

هیأت مدیره کانون وکلای البرز قبولی ۶۷ تن از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ این نهاد را کأن لم یکن و منتفی اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس، قبولی نزدیک به هفتاد نفر از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ در کانون وکلای البرز با مصوبه هیأت مدیره این نهاد منتفی اعلام شد

علت اخذ این تصمیم عدم مراجعه و ثبت نام افراد پذیرفته شده سهمیه آزاد و ایثارگری بوده است. یک نفر نیز انصراف خود را اعلام کرده است.

برای مطالعه قبولی ۶۷ پذیرفته شده آزمون وکالت در کانون وکلای البرز منتفی اعلام شد کلیک کنید

نگاهی به سوء قصد علیه وکلای دادگستری در سال ۱۴۰۲

۵ بازديد

نگاهی به سوء قصد علیه وکلای دادگستری در سال ۱۴۰۲ 

سال ۱۴۰۲ نیز همچون سال‌های گذشته وکلای دادگستری با تهدیدات مختلف علیه جان و مال و آزادی خود روبرو بوده‌اند.

به گزارش وکلاپرس، امنیت فردی و حرفه‌ای وکیل به عنوان یک مولفه بنیادین در دفاع از حقوق مردم با حقوق اساسی عجین است. سوء قصد به جان وکلا و قتل آنان موضوع تازه ای نیست؛ هر ساله تعداد قابل اعتنایی از وکلا در مسیر فعالیت‌های حرفه‌ای یا اجتماعی خود با چالش سلب امنیت و آزادی مواجه می‌شوند.

در سال ۱۴۰۲ شاهد قتل وکیل مهدی عمارلویی و کارآموز وکالت حسین محمدزاده بودیم. همچنین مرگ مشکوک یک وکیل دیگر (رحیم سعیدی) در استان آذربایجان شرقی نیز از مصادیق نامعلومی است که در سال گذشته رخ داد.

سوءقصد به جان وکلای دادگستری امین الله صفایی، نسرین کی‌قبادی، حامد میرابوالقاسمی، احسان روانگردی از جمله مصادیق ضرب و جرح و صدمه به شاغلان حرفه وکالت در سال ۱۴۰۲ بود، که رسانه‌ای شد.

به غیر از این موارد، احضار و بازداشت جمعی از وکلای دادگستری و صدور احکام کیفری برای برخی از ایشان نیز تشکیل دهنده بخشی از وضعیت وکلای در معرض خطر در ایران ۱۴۰۲ است.

وکلاپرس یکی از اهداف خود را پوشش سریع و جامع اخبار مربوط به وکلای در معرض خطر قرار داده است تا ضمن آگاه ساختن جامعه از خطرات این حرفه پر چالش، عملکرد مدیران نهاد وکالت و مسئولان قضایی را در این باب قابل سنجش کند.

برای مطالعه متن نگاهی به سوء قصد علیه وکلای دادگستری در سال ۱۴۰۲ و وضعیت وکلای در معرض خطر کلیک کنید

 

 

تکریم شأن وکیل در ورودی شعبه پنج دادگاه حقوقی شهرستان خوی آذربایجان غربی

۸ بازديد

 یک قاضی دادگستری در استان آذربایجان غربی، به منظور تکریم شان وکلای دادگستری، از مدت‌ها پیش با نصب اطلاعیه‌ای اجازه ورود وکلای دادگستری به اتاق خود را (حتی حین جلسه دادرسی) داده است.

به گزارش وکلاپرس، قاضی شعبه ۵ دادگاه عمومی حقوقی شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی، در تابلویی که بر در ورودی اتاق خویش نصب کرده، اعلام کرده وکلای دادگستری می‌توانند بدون هماهنگی وارد شوند.

برای مطالعه تکریم شأن وکیل در ورودی شعبه پنج دادگاه حقوقی شهرستان خوی آذربایجان غربی کلیک کنید